Hjärtisen Teas mamma

Den här bloggen handlar om Tea som har ett hjärtfel och våran familj.

tisdag, oktober 03, 2006

fortsättning om igår

det var/är jobbigt att sitta vid sitt barn när de ligger i respirator/BIVA. Minsta lilla får känslorna att svalla så man sitter och gråter om vart annat. Gick tillbaka till Ronalds huset för att fika och pumpa lite mjölk till Tea. Efter det så gick jag tillbaka igen till Tea, det var nog kring 19.30 hon mådde fortsatt bra. De började tom att prata om att ta bort respiratorn igår kväll, men det blev inte pga hon inte riktigt var mogen för det. Natte tid undviker de att ta ur patienterna från respirator. Så fick höra att de skulle göra det vid 7 idag. Frågar massor under tiden jag sitter vid Tea, vilka typer av dropp, vad det menas med olika saker. Det gör att man känner sig lite tryggare. Jag tror ändå jag klarar det bättre nu i och med att hon låg i kuvös när hon var nyfödd, då är man inte livrädd vid minsta larm. Man frågar istället om varför det larmar, och får då hela tiden lugnande svar att det kanske beror på sådanan saker som inte tekniken kan hinna med. Så inga larm som var "riktiga" sker när jag satt där.

Gick ganska lungt tillbaka igen till Ronalds vid 21.30, pumpade mjölk och stupade i säng. Sov gott ändå till strax innan kl 5 imorse. Steg upp och pumpade, skrev inlägget här på bloggen, duschade och fikade frukost.

Idag tog de ur henne ur respiratorn kl 7.05, det gick bra, hon försökte skrika, men det var mycket ynkliga skrik. Men de blir nog bättre efter ett tag då man blir torr i luftrören av att ha resipirator. Efter ett tag så lugnande hon sig och somnade själv. Nu är sömnmedlet borttaget, men hon fick syrgas grimma som snart tas bort då hon klarar sig bra. Sen får hon också något mot värk typ flytande alvedon. Vi har även fått besked att vid 14 tiden flyttas hon över till avd. 67 där jag ska sova med henne. Så nu har jag pumpat igen, packat saker medan Stefan gått upp till Tea. Nu ska jag leka lite med barnen sen är det Tea som får min koncentration igen.

6 kommentarer:

Klockan 3/10/06 15:18 , Anonymous Anonym sa...

Härligt att höra att operationen gick bra. Pussa henne massor nu och önska krya på dig ifrån mig och Melanie


Hälsningar Petra på juni-06 snacket

 
Klockan 3/10/06 16:22 , Anonymous Anonym sa...

Skönt att höra att allt gått bra! Jag tänker på er hela tiden, och skickar mängder med energi till er alla. Många varma kramar från LillaAnna m Maja och Agnes.

 
Klockan 4/10/06 22:14 , Anonymous Anonym sa...

Hej!

Åh, så skönt att höra att allt gått bra!! Tårarna rinner när jag nu läst vad du skrivit! Känner ju igen det så väl...

Många varma styrkekramar från mig! Hoppas Tea fortsätter återhämta sig! (Och att du får användning av nya kameran!)

/Cina m Andreas :)

 
Klockan 10/10/06 16:49 , Anonymous Anonym sa...

Hur har ni det nu? Har Tea fått lämna sjukhuset? Tänker massor på er! Bamsekram från Ullis (fr vårbarn-01 o ankomst juni på aff)

 
Klockan 12/10/06 10:31 , Anonymous Anonym sa...

Hej Anja

Vill skicka en stor, värmande och stärkande kram till dig och din familj. Jag hoppas att allt gått bra för Tea och att hon repar sig bra nu efter operationen, så att ni kan få lite lugn...

Mina tankar är hos er...

Varma Kramar
Christèl
från majbarn -01
www.abergs.net

 
Klockan 19/10/06 15:37 , Blogger Hjärtisen Teas mamma sa...

Tack alla gulliga som tänker på oss !!

Kramisar från
Teas mamma Anja och Tea !!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida