Hjärtisen Teas mamma

Den här bloggen handlar om Tea som har ett hjärtfel och våran familj.

söndag, oktober 01, 2006

Mitt hjärta brister

hon har precis ammat klart och somnat för natten... och sitter nu här vid datorn med tårarna rinnandes. Jag vill inte vara med längre, jag vill inte att hon ska opereras imorgon. Hon har fått en senare tid så vi behöver inte vara där kl 6 utan kl 8 så vi sover hemma. Vi träffade läkaren kl. 17 ikväll, han förklarade vad han skulle göra täppa till hålen, ductus och även försöka fixa till hennes klaffar. Han var optimistisk och sa att det nog skulle gå bra, men det fanns en pytte liten chans att hon kan få pacemaker om han råkar laga ett hål nära där den nerven som sköter detta sitter..Efter samtalet fick vi gå på besök på barniva/BIVA och fick se bla. en liten nyföding med sladdar, usch det var tufft att se, tårarna kom direkt.

Sen gick vi hem och åt ,för narkosläkaren som vi skulle träffa var upptagen på operation. Jag och Tea gick tillbaka direkt efteråt för att hon måste badas ikväll och även imorgon innan op. Sen ska emblasalva sättas på flera platser på händer och ena foten. Strax innan de tar in henne före operationen ska hon få lugnande, det verkar som att vi får ta hej då till henne redan när de för över henne till narkos teamet för hon är 3 dagar för ung annars hade vi fått följa med hela vägen tills hon är nedsövd.

Nu lägger vi snart oss, kommer att ställa klockan på 5.30 så Tea får möjlighet att äta en gång till innan det blir fasta för henne. Får inte amma henne efter kl. 6 på morgonen, annars måste de dra på operationen.

Tänk gärna en extra tanke på oss i morgon !

3 kommentarer:

Klockan 2/10/06 02:26 , Anonymous Anonym sa...

Hej vännen. Mina tårar började trilla när jag läste detta, och nu är det snart bara 3 timmar kvar innan du vaknar. Men jag kan tänka mig att du inte sovit så mycket i natt. Jag kommer ha er i mina tankar idag. Läkarna är skickliga och det kommer gå vägen. Några andra tankar kan vi inte ha. Hoppas att återhämtningen går snabbt så ni snart kan lämna BIVA och åka hem.
Hör av dig om du behöver skingra tankarna eller prata av dig, du når mig på jobbnumret, finns på aff-messen.

*Bamsekramar*

 
Klockan 2/10/06 05:46 , Blogger TA sa...

Oj, vad tufft..lider mer er. Stor kram!

 
Klockan 2/10/06 20:44 , Anonymous Anonym sa...

Har tänkt såååå många tankar på er idag! Hoppas att allting gått bra för Tea och att ni andra klarat dagen någotsånär!

Jag vet vad du går igenom! Du/ni finns i mina tankar! Just nu är det det enda sättet jag kan stötta dig på! Styrkekramar!

Cina med Andreas

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida